Datum objave: 4. prosinca 2025.
Kategorija: Erasmus | Vijesti

Učiteljice naše škole sudjelovale na Erasmus+ strukturiranom tečaju u Sevilli

Erasmus+ mobilnost: strukturirani tečaj „Boosting Creative Thinking and Problem Solving“ u Sevilli, glavnom gradu španjolske pokrajine Andaluzije.

U sklopu Erasmus+ projekta naše škole „Rastimo zajedno!“ učiteljice Marija Ivanković, Ana Katruša i Brankica Živković sudjelovale su na šestodnevnom strukturiranom tečaju s temom pojačavanja kreativnoga razmišljanja i rješavanja problema u trajanju od 24. do 29. studenoga 2025.

O samom tečaju

Stvaranje novih ideja, kreativnost i kritičko razmišljanje o problemu smjer je kojemu teži suvremeni način poučavanja. Iako se kreativni način poučavanja ubrzano razvija u suvremenim obrazovnim sustavima, često je predmet mnogih krivih uvjerenja. Stoga je cilj ovoga tečaja pokazati strategije kojima se kreativnost može njegovati, uvježbavati i na kraju poboljšati. Sudionici tečaja uvjerili su se kako kreativnost podrazumijeva uporabu različitih alata, procjenu rezultata, podešavanje i, konačno, vizualiziranje ideje koja je proizašla iz izazova. Sudionici ovoga tečaja praktično su isprobali metode za generiranje novih ideja kroz različite zadatke i aktivnosti. Žarište rada bilo je kako funkcionira kreativni način razmišljanja, umjesto usredotočavanja isključivo na njegov ishod. Tečaj je omogućio sudionicima otkrivanje podrške rješavanju problema, smišljanje novih rješenja, kreiranje priča i narativa kroz metodologiju storytellinga, njegovanje mašte i vizualiziranje apstraktnih pojmova. Kako sve ne bi ostalo na tečaju, sudionicima su ponuđeni načini kako usvojiti ove alate kroz individualni rad učenika te kao zajednički proces u učionici. Suočeni s brojnim društvenim izazovima u poučavanju, tečaj im pomaže uvrstiti kreativnost u svoje kurikule kako bi usmjeravali učenike novom načinu razmišljanja, promišljanja o problemu i kreiranju rješenja te, konačno, osobnom razvoju.

Tijek tečaja

U organizaciji Europass Teacher Academyja, a kroz vodstvo učitelja trenera Jonathana Taiboa, 16 polaznika tečaja iz Italije, Hrvatske, Portugala i Nizozemske svakodnevno je od 9.30 do 14.30 sati aktivno sudjelovalo u radu kroz sljedeće teme: Kreativno razmišljanje, Rješavanje problema i generiranje ideja (mindmapping), Storytelling (načela – modeli – fabularne kartice – primjena), Konceptualna umjetnost, Poticanje razmišljanja za edukaciju (igrifikacija), Kulturne aktivnosti te evaluacija tečaja uz podjelu certifikata. Tečaj je bio interaktivan, osmišljen  uglavnom u radioničkom obliku te izuzetno motivirajući za sudionike čiji su se uključenost i aktivan doprinos tražili tijekom svake pojedine etape rada. Sudionici su imali priliku razmijeniti iskustva, vježbati aktivno slušanje i razvijati empatiju kao dio procesa razmišljanja za dizajniranje, osmišljavati ideju te raditi na poboljšavanju i razradi početne ideje.

Kreativnost na djelu

Kako bi polaznici doživjeli potpuno iskustvo učenja, dio tečaja održao se na važnim kulturno-povijesnim lokacijama u samom gradu Sevilli koje su bile vješto povezane sa samim ishodima i ciljevima tečaja. U gradu iznimnog arhitektonskog nasljeđa, bogate povijesne baštine, brojnih kulturnih znamenitosti, mnogih tragova interkulturnih doticaja različitih naroda kroz povijest, proces oslobađanja kreativnog načina razmišljanja tekao je prirodno i bio je pojačan brojnim poticajima iz samog gradskog okruženja, kao i načina života stanovnika Seville. Tako smo drugog dana tečaja uz stručno vodstvo razgledavali trg Plaza Virgen de los Reyes, seviljsku katedralu, poznatu kraljevsku palaču Alcazar i povijesnu gradsku četvrt Santa Cruz. Treći je dan bio rezerviran za posjet nekim od brojnih seviljskih muzeja koji je bio obogaćen zadatcima za polaznike tečaja. U Muzeju popularnih umjetnosti i tradicije (Museo de Artes y Costumbres Populares de Sevilla) tražili smo određene predmete, pronalazili objašnjenja njihove uporabe  te odgovore na pitanja u natjecateljskom kvizu koji su sve skupine rješavale istovremeno u digitalnom alatu. Uslijedio je posjet seviljskom Muzeju iluzija kao način poticanja razmišljanja o percepciji i stvarnosti te iskušavanja nemogućeg. Kao poseban doživljaj omogućen nam je posjet Tablau flamenco de Andalusia u kojem smo uživo gledali i slušali nastup pjevača i plesača ovog poznatog španjolskog plesa. Sve ove aktivnosti doprinijele su zaokruživanju potpunoga iskustva i doživljaja tečaja te ispunjavanju ciljeva ove mobilnosti – učenje, usvajanje novih vještina, razmjena iskustava s kolegama iz drugih europskih zemalja i upoznavanje različitih kultura.

Osim zadovoljstva novim znanjima i iskustvima, oduševile su nas ljepote grada Seville, njezine kulturne znamenitosti, ljubaznost i gostoljubivost njezinih stanovnika, toplo i sunčano vrijeme te nezaobilazna andaluzijska gastronomija. Bilo je ovo nezaboravno iskustvo koje će zasigurno doprinijeti kvaliteti našega budućega rada.

 

 

Izvor: Brankica Živković

 

Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA se ne mogu smatrati odgovornim za njih.

Pročitajte još

SVI SMO JEDNAKO VAŽNI!

SVI SMO JEDNAKO VAŽNI!

Učenici odgojno-obrazovne skupine (OOS b) obilježili su Međunarodni dan osoba s invaliditetom kreativnom radionicom pod nazivom „Različiti, a jednako vrijedni“. Kroz jednostavne likovne i praktične zadatke uočili su da se ljudi mogu razlikovati po svojim...

Međunarodni dan osoba s invaliditetom

Međunarodni dan osoba s invaliditetom

Povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, učenici OOSa zajedno s učenicima 2.a odradili su radionicu na temu "Ako je sve što vidiš teškoća, propuštaš vidjeti ... " Odlukom Ujedinjenih naroda iz 1992. godine, 3. prosinca obilježava se Međunarodni dan osoba s...

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content