Datum objave: 1. studenoga 2025.
Kategorija: Erasmus | Vijesti

Učiteljice naše škole na Erasmus+ tečaju u Beču otkrivaju moć igara i gamifikacije za održivu budućnost

U sklopu Erasmus+ projekta Rastimo zajedno!, učiteljice Blaženka Crnov i Ljiljana Kubaša iz Osnovne škole kralja Tomislava Našice sudjelovale su na stručnom tečaju „Vođenje održivosti kroz učenje temeljeno na igrama i gamifikaciju“, koji se održao u Beču od 27. listopada do 1. studenoga 2025. godine.

Rasprave o ekološkim izazovima i potrebi za djelovanjem u smjeru održivog razvoja danas su važnije nego ikad. Upravo je cilj ovog tečaja bio pružiti učiteljima podršku u uključivanju koncepta održivosti u nastavu na kreativan i suvremen način. Poseban naglasak stavljen je na prilagodbu nastavnih metoda učenicima s teškoćama u razvoju, kako bi i oni aktivno i ravnopravno sudjelovali u učenju kroz igru.

Tečaj je bio namijenjen učiteljima osnovnih i srednjih škola koji žele u svoje nastavne planove uključiti teme održivosti kroz inovativne didaktičke metode učenje temeljeno na igrama (Game-Based Learning, GBL) i gamifikaciju. Pod stručnim vodstvom mentorice Lorraine Starzinger, polaznici su razvijali svoje kompetencije u području suvremenih obrazovnih pristupa te razmjenjivali iskustva s kolegicama iz Italije, Mađarske, Bugarske, Latvije i Grčke.

Korištenjem igara u obrazovanju učenici se potiču na donošenje odluka, rješavanje problema i učenje kroz iskustvo i zabavu. Takav pristup povećava njihovu motivaciju i svijest o važnim globalnim pitanjima, a istovremeno razvija metakognitivne i socijalne vještine. Gamifikacija se posebno pokazala korisnom za učenike s teškoćama u razvoju, jer im omogućuje učenje u vlastitom tempu kroz praktične i vizualne aktivnosti, potičući osjećaj uspjeha i uključivanja u zajednički rad.

Tijekom tečaja sudionici su istražili tri stupa održivosti; društveni, gospodarski i ekološki  te 17 globalnih ciljeva Ujedinjenih naroda (UN) za održivi razvoj. Upoznali su se s novim digitalnim alatima za gamifikaciju, izrađivali vlastite gamificirane nastavne aktivnosti i razmjenjivali dobre prakse s kolegama iz cijele Europe. Poseban naglasak bio je na stvaranju inkluzivnih aktivnosti koje omogućuju sudjelovanje svih učenika, bez obzira na njihove individualne mogućnosti. Prvoga dana polaznici su se upoznali s tečajem, školama sudionicama, trima stupovima održivosti te UN-ovih 17 ciljeva za održivi razvoj. Drugoga dana bavili su se razlikama između tradicionalnih i gamificiranih metoda te primjenom GBL pristupa za sve skupine učenika, uključujući i učenike s teškoćama u razvoju. Treći dan bio je posvećen istraživanju novih aplikacija za gamifikaciju i izradi vlastitih digitalnih obrazovnih aktivnosti prilagođenih različitim sposobnostima učenika. Četvrtoga dana polaznici su planirali lekcije temeljene na igrama i održivosti, s posebnim naglaskom na inkluzivnost. Peti dan bio je rezerviran za prezentaciju izrađenih nastavnih planova i razmjenu povratnih informacija, dok je posljednji dan bio posvećen evaluaciji tečaja, dodjeli potvrda te kulturnim aktivnostima i razgledavanju Beča.

Sudjelovanjem na ovom tečaju učiteljice su stekle vrijedna znanja o suvremenim metodama poučavanja te naučile kako na zabavan i interaktivan način približiti učenicima teme održivog razvoja. Razvile su digitalne i pedagoške kompetencije koje će primijeniti u radu s učenicima osobito s učenicima s teškoćama u razvoju, kojima gamifikacija i učenje kroz igru pružaju dodatnu podršku, motivaciju i osjećaj uspjeha.

Ovakva Erasmus+ iskustva iznimno su korisna jer potiču međunarodnu suradnju, profesionalni razvoj i razmjenu dobrih praksi među učiteljima. Učenje kroz igru i gamifikaciju dokazano povećavaju motivaciju, angažiranost i razumijevanje učenika svih sposobnosti, a upravo su to temelji modernog, inkluzivnog i održivog obrazovanja budućnosti.

 

Izvor: Ljiljana Kubaša

 

Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA se ne mogu smatrati odgovornim za njih.

Pročitajte još

Dizajn grba škole

Dizajn grba škole

Učenici sedmih razreda naše škole su dizajnirali grb škole u grafičkoj tehnici linoreza. Učenici su prvo nacrtati skicu u olovci. Skica je trebala sadržavati simetričnu ili asimetričnu kompoziciju. Dizajn je trebao sadržavati ime škole, motiv kralja Tomislava povodom...

31. 10. – Svjetski dan štednje

31. 10. – Svjetski dan štednje

  Učenici POS d razrednog odjela prigodnim aktivnostima na Satu razrednika obilježili su Svjetski dan štednje. Razgovarali smo o važnosti i načinima štednje, izradili smo prigodni plakat te su učenici crtali svoje novčanice. Učenici su izrazili zadovoljstvo...

Obiteljski dan u školskoj knjižnici

Obiteljski dan u školskoj knjižnici

U četvrtak, 30. listopada održan je još jedan Obiteljski dan u školskoj knjižnici. Mlađa braća i sestre naših učenika zabavila su se uz raznovrsne igre i aktivnosti koje razvijaju predvještine pisanja i čitanja. Druženje smo započeli čitanjem bajke Dobroćudni zmaj...

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content