Datum objave: 1. studenoga 2025.
Kategorija: Erasmus | Vijesti

Učiteljice naše škole na Erasmus+ tečaju u Beču otkrivaju moć igara i gamifikacije za održivu budućnost

U sklopu Erasmus+ projekta Rastimo zajedno!, učiteljice Blaženka Crnov i Ljiljana Kubaša iz Osnovne škole kralja Tomislava Našice sudjelovale su na stručnom tečaju „Vođenje održivosti kroz učenje temeljeno na igrama i gamifikaciju“, koji se održao u Beču od 27. listopada do 1. studenoga 2025. godine.

Rasprave o ekološkim izazovima i potrebi za djelovanjem u smjeru održivog razvoja danas su važnije nego ikad. Upravo je cilj ovog tečaja bio pružiti učiteljima podršku u uključivanju koncepta održivosti u nastavu na kreativan i suvremen način. Poseban naglasak stavljen je na prilagodbu nastavnih metoda učenicima s teškoćama u razvoju, kako bi i oni aktivno i ravnopravno sudjelovali u učenju kroz igru.

Tečaj je bio namijenjen učiteljima osnovnih i srednjih škola koji žele u svoje nastavne planove uključiti teme održivosti kroz inovativne didaktičke metode učenje temeljeno na igrama (Game-Based Learning, GBL) i gamifikaciju. Pod stručnim vodstvom mentorice Lorraine Starzinger, polaznici su razvijali svoje kompetencije u području suvremenih obrazovnih pristupa te razmjenjivali iskustva s kolegicama iz Italije, Mađarske, Bugarske, Latvije i Grčke.

Korištenjem igara u obrazovanju učenici se potiču na donošenje odluka, rješavanje problema i učenje kroz iskustvo i zabavu. Takav pristup povećava njihovu motivaciju i svijest o važnim globalnim pitanjima, a istovremeno razvija metakognitivne i socijalne vještine. Gamifikacija se posebno pokazala korisnom za učenike s teškoćama u razvoju, jer im omogućuje učenje u vlastitom tempu kroz praktične i vizualne aktivnosti, potičući osjećaj uspjeha i uključivanja u zajednički rad.

Tijekom tečaja sudionici su istražili tri stupa održivosti; društveni, gospodarski i ekološki  te 17 globalnih ciljeva Ujedinjenih naroda (UN) za održivi razvoj. Upoznali su se s novim digitalnim alatima za gamifikaciju, izrađivali vlastite gamificirane nastavne aktivnosti i razmjenjivali dobre prakse s kolegama iz cijele Europe. Poseban naglasak bio je na stvaranju inkluzivnih aktivnosti koje omogućuju sudjelovanje svih učenika, bez obzira na njihove individualne mogućnosti. Prvoga dana polaznici su se upoznali s tečajem, školama sudionicama, trima stupovima održivosti te UN-ovih 17 ciljeva za održivi razvoj. Drugoga dana bavili su se razlikama između tradicionalnih i gamificiranih metoda te primjenom GBL pristupa za sve skupine učenika, uključujući i učenike s teškoćama u razvoju. Treći dan bio je posvećen istraživanju novih aplikacija za gamifikaciju i izradi vlastitih digitalnih obrazovnih aktivnosti prilagođenih različitim sposobnostima učenika. Četvrtoga dana polaznici su planirali lekcije temeljene na igrama i održivosti, s posebnim naglaskom na inkluzivnost. Peti dan bio je rezerviran za prezentaciju izrađenih nastavnih planova i razmjenu povratnih informacija, dok je posljednji dan bio posvećen evaluaciji tečaja, dodjeli potvrda te kulturnim aktivnostima i razgledavanju Beča.

Sudjelovanjem na ovom tečaju učiteljice su stekle vrijedna znanja o suvremenim metodama poučavanja te naučile kako na zabavan i interaktivan način približiti učenicima teme održivog razvoja. Razvile su digitalne i pedagoške kompetencije koje će primijeniti u radu s učenicima osobito s učenicima s teškoćama u razvoju, kojima gamifikacija i učenje kroz igru pružaju dodatnu podršku, motivaciju i osjećaj uspjeha.

Ovakva Erasmus+ iskustva iznimno su korisna jer potiču međunarodnu suradnju, profesionalni razvoj i razmjenu dobrih praksi među učiteljima. Učenje kroz igru i gamifikaciju dokazano povećavaju motivaciju, angažiranost i razumijevanje učenika svih sposobnosti, a upravo su to temelji modernog, inkluzivnog i održivog obrazovanja budućnosti.

 

Izvor: Ljiljana Kubaša

 

Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA se ne mogu smatrati odgovornim za njih.

Pročitajte još

Obiteljski dan u školskoj knjižnici

Obiteljski dan u školskoj knjižnici

U četvrtak, 30. listopada održan je još jedan Obiteljski dan u školskoj knjižnici. Mlađa braća i sestre naših učenika zabavila su se uz raznovrsne igre i aktivnosti koje razvijaju predvještine pisanja i čitanja. Druženje smo započeli čitanjem bajke Dobroćudni zmaj...

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content