Datum objave: 20. lipnja 2025.
Kategorija: eTwinning | Vijesti

Likovna eTwinning pustolovina 3.a razreda

Mi smo 3.a razred Osnovne škole kralja Tomislava iz Našica, a u našem razredu je 16 veselih, znatiželjnih i maštovitih učenika. Tijekom školske godine 2024./2025. sudjelovali smo u eTwinning projektu “U svijetu likovnih umjetnika”, čija je autorica učiteljica Sandra Vuk.

Projekt je provodila učiteljica Ljiljana Kubaša. Ovaj projekt nam je bio posebno drag jer smo u njemu sudjelovali već sedmu godinu zaredom! Projekt je završio s krajem nastavne godine, a za sobom je ostavio brojne likovne radove, nova znanja o umjetnicima te nezaboravna iskustva i veselje zajedničkog stvaranja.

Kroz zanimljive i raznolike aktivnosti upoznali smo djela velikih umjetnika, istraživali njihove stilove, učili kroz glazbu i sliku, a sve to na način koji potiče maštu, slobodu izražavanja i suradnju među učenicima.

Ciljevi projekta

Projekt je osmišljen kako bi:

  • razvio interes za likovnu umjetnost i približio učenicima poznate svjetske umjetnike (npr. Van Gogh, Picasso, Kandinsky),
  • potaknuo kreativnost i likovno izražavanje u stilu poznatih autora,
  • unaprijedio vizualnu pismenost – prepoznavanje boja, linija, kompozicije i likovnih elemenata,
  • povezao likovnu umjetnost s drugim predmetima poput glazbene kulture, jezika, povijesti i građanskog odgoja,
  • razvijao socijalne vještine, komunikaciju, suradnju i međupredmetne kompetencije,
  • omogućio učenje kroz igru, istraživanje i stvaranje.

 

 Projektne aktivnosti naši su  likovni izazovi

Tijekom cijele godine ostvarili smo brojne tematske zadatke kroz koje smo upoznavali različite umjetnike, njihove stilove i načine izražavanja. Ovo su naši glavni likovni izazovi:

  1. Piet Mondrian – apstraktne kompozicije u osnovnim bojama, Vjetrenjača
  2. Pablo Picasso – kubistički portreti, Moja majka
  3. Božićne čestitke po uzoru na različite umjetnike – kreativnost u blagdanskom ruhu. Inspiracije djelima Georgia O’Keeffe, Keith Haring, Kenojuak Ashevak, Van Gogh, Jackson Pollock, Henri Matisse, Yayoi Kusama, Piet Mondrian
  4. Andy Warhol – Moji cvjetovi – pop-art izražavanje kroz ponavljanje i boju
  5. Tim Burton – likovi iz maštovitog i mračnog svijeta crtanog filma, glavni likovi iz dječjeg romana Putovanje šegrta Hlapića
  6. Vasilij Kandinsky – apstraktno slikanje uz glazbu (J. Brahms: Mađarski ples br. 5 u g-molu), a radovi su  inspirirani proljetnom livadom
  7. Mirna Sišul – radovi u stilu šarene, tople i razigrane hrvatske umjetnice, Proljetna livada

U svim aktivnostima učenici su izražavali vlastitu interpretaciju doživljenih djela, povezivali ih s osjećajima, glazbom i bojama te usvajali osnovne pojmove likovne kulture.

 Što smo naučili i kako smo se osjećali?

Na kraju projekta proveli smo samovrednovanje aktivnosti. Učenici su izjavili da su:

✔️ naučili puno o poznatim umjetnicima
✔️ postali sigurniji u vlastite likovne sposobnosti
✔️ razvili preciznost, kreativnost i osjećaj za kompoziciju
✔️ uživali u svakoj aktivnosti i rado bi ponovno sudjelovali

Kroz likovne zadatke učenici su usvajali i vještine timskog rada, samostalnog odlučivanja, ekološke osviještenosti i kritičkog promišljanja.

 

Završna izložba i povezivanje s drugima

Kroz cijelu školsku godinu radovi su bili  izloženi  u prostoru škole. Radove i aktivnosti tijekom godine dijelili smo putem TwinSpace platforme, Padlet ploče, Lino ploče, Facebook grupe projekta i školske i razredne web stranice. Time smo bili u kontaktu s vršnjacima iz drugih škola, razmjenjivali ideje i stvarali zajednicu mladih kreativaca.

 Zaključak: Svijet umjetnosti očima djeteta

Projekt „U svijetu likovnih umjetnika“ pokazao nam je koliko je umjetnost snažna, slobodna i važna za razvoj svakog djeteta. Naučili smo da ne postoji jedan točan način izražavanja, već da svaki učenik nosi svoj poseban pogled, emociju i ideju.

Zahvaljujući ovom projektu razvili smo ljubav prema umjetnosti, samopouzdanje i osjetljivost za ljepotu oko nas. Veselimo se novim projektima, novim slikama, novim izazovima i svakom trenutku u kojem možemo stvarati i biti ono što jesmo jer umjetnost počinje tamo gdje prestaju riječi.

Izvor: Ljiljana Kubaša, učiteljica savjetnica

 

Pročitajte još

Sajam razmjene

Sajam razmjene

I ove godine učiteljica Jasna Sajdl organizira Sajam razmjene u sklopu obilježavanja Europskog tjedna održivog razvoja. Na taj način potičemo među učenicima ponovnu upotrebu predmeta koje više ne koristimo umjesto kupnje novih predmeta. Sajam razmjene će se odvijati u...

„Mirotvorac“ na satu informatike

„Mirotvorac“ na satu informatike

  Učenici 4.b razreda s učiteljicom Blaženkom Crnov na satu informatike su u sklopu programa „Mirotvorac“ koji je proizašao iz projekta „260 DANA“ kojeg je odobrilo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih pisali poruke mira i izrađivali pomoću oblika simbole...

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content