Mi smo 3.a razred Osnovne škole kralja Tomislava iz Našica, a u našem razredu je 16 veselih, znatiželjnih i maštovitih učenika. Tijekom školske godine 2024./2025. sudjelovali smo u eTwinning projektu “U svijetu likovnih umjetnika”, čija je autorica učiteljica Sandra Vuk.
Projekt je provodila učiteljica Ljiljana Kubaša. Ovaj projekt nam je bio posebno drag jer smo u njemu sudjelovali već sedmu godinu zaredom! Projekt je završio s krajem nastavne godine, a za sobom je ostavio brojne likovne radove, nova znanja o umjetnicima te nezaboravna iskustva i veselje zajedničkog stvaranja.
Kroz zanimljive i raznolike aktivnosti upoznali smo djela velikih umjetnika, istraživali njihove stilove, učili kroz glazbu i sliku, a sve to na način koji potiče maštu, slobodu izražavanja i suradnju među učenicima.
Ciljevi projekta
Projekt je osmišljen kako bi:
- razvio interes za likovnu umjetnost i približio učenicima poznate svjetske umjetnike (npr. Van Gogh, Picasso, Kandinsky),
- potaknuo kreativnost i likovno izražavanje u stilu poznatih autora,
- unaprijedio vizualnu pismenost – prepoznavanje boja, linija, kompozicije i likovnih elemenata,
- povezao likovnu umjetnost s drugim predmetima poput glazbene kulture, jezika, povijesti i građanskog odgoja,
- razvijao socijalne vještine, komunikaciju, suradnju i međupredmetne kompetencije,
- omogućio učenje kroz igru, istraživanje i stvaranje.
Projektne aktivnosti naši su likovni izazovi
Tijekom cijele godine ostvarili smo brojne tematske zadatke kroz koje smo upoznavali različite umjetnike, njihove stilove i načine izražavanja. Ovo su naši glavni likovni izazovi:
- Piet Mondrian – apstraktne kompozicije u osnovnim bojama, Vjetrenjača
- Pablo Picasso – kubistički portreti, Moja majka
- Božićne čestitke po uzoru na različite umjetnike – kreativnost u blagdanskom ruhu. Inspiracije djelima Georgia O’Keeffe, Keith Haring, Kenojuak Ashevak, Van Gogh, Jackson Pollock, Henri Matisse, Yayoi Kusama, Piet Mondrian
- Andy Warhol – Moji cvjetovi – pop-art izražavanje kroz ponavljanje i boju
- Tim Burton – likovi iz maštovitog i mračnog svijeta crtanog filma, glavni likovi iz dječjeg romana Putovanje šegrta Hlapića
- Vasilij Kandinsky – apstraktno slikanje uz glazbu (J. Brahms: Mađarski ples br. 5 u g-molu), a radovi su inspirirani proljetnom livadom
- Mirna Sišul – radovi u stilu šarene, tople i razigrane hrvatske umjetnice, Proljetna livada
U svim aktivnostima učenici su izražavali vlastitu interpretaciju doživljenih djela, povezivali ih s osjećajima, glazbom i bojama te usvajali osnovne pojmove likovne kulture.
Što smo naučili i kako smo se osjećali?
Na kraju projekta proveli smo samovrednovanje aktivnosti. Učenici su izjavili da su:
✔️ naučili puno o poznatim umjetnicima
✔️ postali sigurniji u vlastite likovne sposobnosti
✔️ razvili preciznost, kreativnost i osjećaj za kompoziciju
✔️ uživali u svakoj aktivnosti i rado bi ponovno sudjelovali
Kroz likovne zadatke učenici su usvajali i vještine timskog rada, samostalnog odlučivanja, ekološke osviještenosti i kritičkog promišljanja.
Završna izložba i povezivanje s drugima
Kroz cijelu školsku godinu radovi su bili izloženi u prostoru škole. Radove i aktivnosti tijekom godine dijelili smo putem TwinSpace platforme, Padlet ploče, Lino ploče, Facebook grupe projekta i školske i razredne web stranice. Time smo bili u kontaktu s vršnjacima iz drugih škola, razmjenjivali ideje i stvarali zajednicu mladih kreativaca.
Zaključak: Svijet umjetnosti očima djeteta
Projekt „U svijetu likovnih umjetnika“ pokazao nam je koliko je umjetnost snažna, slobodna i važna za razvoj svakog djeteta. Naučili smo da ne postoji jedan točan način izražavanja, već da svaki učenik nosi svoj poseban pogled, emociju i ideju.
Zahvaljujući ovom projektu razvili smo ljubav prema umjetnosti, samopouzdanje i osjetljivost za ljepotu oko nas. Veselimo se novim projektima, novim slikama, novim izazovima i svakom trenutku u kojem možemo stvarati i biti ono što jesmo jer umjetnost počinje tamo gdje prestaju riječi.
Izvor: Ljiljana Kubaša, učiteljica savjetnica