U četvrtak, 23. listopada 2025. godine, učenici 6. a razreda Osnovne škole kralja Tomislava Našice sudjelovali su u zanimljivoj i poučnoj korelaciji nastave povijesti i hrvatskoga jezika održanoj u Zavičajnom muzeju Našice. Učenike su pratile učiteljice povijesti Sandra Hvizdak i hrvatskoga jezika Brankica Živković.
Učenici su kroz intermedijalnu izložbu dobili odgovore na pitanja Što je muzej? Što je stalni postav muzeja,a što izložba?
U okviru nastave povijesti obrađivala se tema Franci, Arapi, Bizantsko Carstvo i Mletačka Republika, odnosno nastavna jedinica Velesile ranosrednjovjekovne Europe i Sredozemlja. Posjet je bio povezan s aktualnom izložbom “Druga Venecija”, gdje su učenici kroz zanimljivo vodstvo kustosice Melite Husnjak mogli naučiti više o povijesti Venecije – grada na sjevernom Jadranu koji je stoljećima bio važan trgovački posrednik između Istoka i Zapada.
Poseban naglasak stavljen je na povijesne koncepte kontinuiteta i promjena, kao i na vrijeme, prostor te usporedbe i sučeljavanja među tadašnjim velesilama.
U sklopu nastave hrvatskoga jezika, učenici su ponovili znanja o lirskoj pjesmi, a poseban je naglasak bio na stvaralaštvu Luka Paljetka. Učenici su imali priliku pročitati lirske tekstove Luka Paljetka iz pjesničko-likovne mape „Venecija. Time je ostvarena zanimljiva poveznica između književnog izraza i povijesnog konteksta vremena.
Ovakav oblik nastave potiče istraživačko učenje, povezuje različite predmete i omogućuje učenicima da sadržaje dožive kroz stvarne primjere iz kulturne baštine .
„Bilo je zabavno učiti izvan učionice i vidjeti povijest na izložbi“, rekla je jedna učenica, a učiteljice su istaknule kako ovakav oblik nastave potiče radoznalost i povezivanje znanja.

Izvor: Sandra Hvizdak



