Datum objave: 27. lipnja 2025.
Kategorija: Vijesti

Foodeducators u OŠ kralja Tomislava Našice

Učenje o zdravoj prehrani na zanimljiv i moderan način

U Osnovnoj školi kralja Tomislava Našice održano je predavanje i niz edukativnih aktivnosti u sklopu međunarodnog programa Foodeducators. Program je osmišljen s ciljem promicanja svijesti o važnosti pravilne prehrane, očuvanja zdravlja i održivosti, a namijenjen je učenicima, učiteljima i školskim zajednicama.

Predavanje su održale  koordinatorica projekta Helena Habdija, učiteljica savjetnica Ljiljana Kubaša te nastavnica informatike Blaženka Crnov. U uvodnom dijelu koordinatorica Habdija predstavila je osnovne smjernice programa Foodeducators, objasnivši kako se radi o edukativnom konceptu koji povezuje prehranu, zdravlje i okoliš. Naglasila je važnost prehrambene pismenosti od najranije dobi i potrebu da se ova tematika sustavno uključi u obrazovni proces.

Zašto je program važan?

Danas se sve više suočavamo s izazovima kao što su pretilost kod djece, loše prehrambene navike i nedovoljno razumijevanje porijekla hrane i njenog utjecaja na okoliš. Program Foodeducators upravo zato ima višestruku vrijednost potiče razvoj svijesti o zdravoj prehrani, važnosti lokalno uzgojene hrane i smanjenju otpada. Edukacija o ovim temama ne pomaže samo u prevenciji bolesti poput dijabetesa, visokog tlaka i srčanih problema, već i u razvijanju odgovornosti prema okolišu.

Aktivnosti koje povezuju znanje i praksu

Učiteljica Ljiljana Kubaša održala je nekoliko vrlo zanimljivih i interaktivnih radionica za učenike:

  • Cijeđenje hladno prešanih sokova
  • Izrada zdravih energetskih pločica
  • Priprema štrudle od jabuka

Učenici su aktivno sudjelovali u pripremi i kušanju zdravih obroka, a kroz praktičan rad naučili su da zdrava prehrana ne mora biti ni skupa ni komplicirana. U 3. a razredu, aktivnosti su započele pitanjem: “Što znači zdravo jesti?” Kroz razgovor i zajednički rad, učenici su sami došli do vrlo konkretnih i točnih zaključaka;  zdrava prehrana uključuje raznolikost, umjerenost i svijest o tome što unosimo u svoje tijelo.

 

 

Informatika u službi zdravlja

Nastavnica informatike Blaženka Crnov povezala je temu prehrane s digitalnim alatima kako bi dodatno motivirala učenike. Kroz različite razrede tijekom školske godine provodile su se aktivnosti koje su povezivale Prirodu i društvo s Informatikom. Učenici su radili na sljedećim zadacima:

  • Bojanje 3D: Izrada crteža voća i povrća pomoću digitalnih alata već od prvog razreda.
  • Scratch: Programiranje scena i likova povezanih s temom prehrane, gdje su učenici koristili naučene naredbe.
  • Word – izrada stripa: Učenici su izradili stripove koristeći tablice, oblike i slike, čime su pokazali svoje znanje o hrani i prehrambenim skupinama.

Ovakvim pristupom potiče se kreativnost, povezivanje različitih predmeta i razvijanje digitalne pismenosti kroz aktualne i životno važne teme.

Ključne poruke projekta

  • Zdrava prehrana je temelj zdravlja te pomaže u prevenciji bolesti i jača otpornost organizma.
  • Raznolika prehrana osigurava sve potrebne nutrijente, a vitamini, minerali, proteini i ugljikohidrati ključni su za rast i razvoj.
  • Djeca najbolje uče kroz iskustvo  tj. praktične aktivnosti potiču angažman i dugoročno pamćenje.
  • Zdrave navike oblikuju se u djetinjstvu dok obitelj i škola igraju ključnu ulogu u tom procesu.

Projekt Foodeducators pokazao je koliko je važno obrazovati djecu ne samo iz udžbenika, već kroz životne i konkretne teme. Zdrava prehrana nije samo briga o tijelu  to je briga o budućnosti, okolišu i kvaliteti života. Spoj teorije, prakse i digitalnih alata učinio je ovu edukaciju zanimljivom, korisnom i  što je najvažnije  primjenjivom.

Izvor: Ljiljana Kubaša, učiteljica savjetnica

 

Pročitajte još

Sajam razmjene

Sajam razmjene

I ove godine učiteljica Jasna Sajdl organizira Sajam razmjene u sklopu obilježavanja Europskog tjedna održivog razvoja. Na taj način potičemo među učenicima ponovnu upotrebu predmeta koje više ne koristimo umjesto kupnje novih predmeta. Sajam razmjene će se odvijati u...

„Mirotvorac“ na satu informatike

„Mirotvorac“ na satu informatike

  Učenici 4.b razreda s učiteljicom Blaženkom Crnov na satu informatike su u sklopu programa „Mirotvorac“ koji je proizašao iz projekta „260 DANA“ kojeg je odobrilo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih pisali poruke mira i izrađivali pomoću oblika simbole...

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content