Datum objave: 20. lipnja 2025.
Kategorija: eTwinning | Vijesti

Likovna eTwinning pustolovina 3.a razreda

Mi smo 3.a razred Osnovne škole kralja Tomislava iz Našica, a u našem razredu je 16 veselih, znatiželjnih i maštovitih učenika. Tijekom školske godine 2024./2025. sudjelovali smo u eTwinning projektu “U svijetu likovnih umjetnika”, čija je autorica učiteljica Sandra Vuk.

Projekt je provodila učiteljica Ljiljana Kubaša. Ovaj projekt nam je bio posebno drag jer smo u njemu sudjelovali već sedmu godinu zaredom! Projekt je završio s krajem nastavne godine, a za sobom je ostavio brojne likovne radove, nova znanja o umjetnicima te nezaboravna iskustva i veselje zajedničkog stvaranja.

Kroz zanimljive i raznolike aktivnosti upoznali smo djela velikih umjetnika, istraživali njihove stilove, učili kroz glazbu i sliku, a sve to na način koji potiče maštu, slobodu izražavanja i suradnju među učenicima.

Ciljevi projekta

Projekt je osmišljen kako bi:

  • razvio interes za likovnu umjetnost i približio učenicima poznate svjetske umjetnike (npr. Van Gogh, Picasso, Kandinsky),
  • potaknuo kreativnost i likovno izražavanje u stilu poznatih autora,
  • unaprijedio vizualnu pismenost – prepoznavanje boja, linija, kompozicije i likovnih elemenata,
  • povezao likovnu umjetnost s drugim predmetima poput glazbene kulture, jezika, povijesti i građanskog odgoja,
  • razvijao socijalne vještine, komunikaciju, suradnju i međupredmetne kompetencije,
  • omogućio učenje kroz igru, istraživanje i stvaranje.

 

 Projektne aktivnosti naši su  likovni izazovi

Tijekom cijele godine ostvarili smo brojne tematske zadatke kroz koje smo upoznavali različite umjetnike, njihove stilove i načine izražavanja. Ovo su naši glavni likovni izazovi:

  1. Piet Mondrian – apstraktne kompozicije u osnovnim bojama, Vjetrenjača
  2. Pablo Picasso – kubistički portreti, Moja majka
  3. Božićne čestitke po uzoru na različite umjetnike – kreativnost u blagdanskom ruhu. Inspiracije djelima Georgia O’Keeffe, Keith Haring, Kenojuak Ashevak, Van Gogh, Jackson Pollock, Henri Matisse, Yayoi Kusama, Piet Mondrian
  4. Andy Warhol – Moji cvjetovi – pop-art izražavanje kroz ponavljanje i boju
  5. Tim Burton – likovi iz maštovitog i mračnog svijeta crtanog filma, glavni likovi iz dječjeg romana Putovanje šegrta Hlapića
  6. Vasilij Kandinsky – apstraktno slikanje uz glazbu (J. Brahms: Mađarski ples br. 5 u g-molu), a radovi su  inspirirani proljetnom livadom
  7. Mirna Sišul – radovi u stilu šarene, tople i razigrane hrvatske umjetnice, Proljetna livada

U svim aktivnostima učenici su izražavali vlastitu interpretaciju doživljenih djela, povezivali ih s osjećajima, glazbom i bojama te usvajali osnovne pojmove likovne kulture.

 Što smo naučili i kako smo se osjećali?

Na kraju projekta proveli smo samovrednovanje aktivnosti. Učenici su izjavili da su:

✔️ naučili puno o poznatim umjetnicima
✔️ postali sigurniji u vlastite likovne sposobnosti
✔️ razvili preciznost, kreativnost i osjećaj za kompoziciju
✔️ uživali u svakoj aktivnosti i rado bi ponovno sudjelovali

Kroz likovne zadatke učenici su usvajali i vještine timskog rada, samostalnog odlučivanja, ekološke osviještenosti i kritičkog promišljanja.

 

Završna izložba i povezivanje s drugima

Kroz cijelu školsku godinu radovi su bili  izloženi  u prostoru škole. Radove i aktivnosti tijekom godine dijelili smo putem TwinSpace platforme, Padlet ploče, Lino ploče, Facebook grupe projekta i školske i razredne web stranice. Time smo bili u kontaktu s vršnjacima iz drugih škola, razmjenjivali ideje i stvarali zajednicu mladih kreativaca.

 Zaključak: Svijet umjetnosti očima djeteta

Projekt „U svijetu likovnih umjetnika“ pokazao nam je koliko je umjetnost snažna, slobodna i važna za razvoj svakog djeteta. Naučili smo da ne postoji jedan točan način izražavanja, već da svaki učenik nosi svoj poseban pogled, emociju i ideju.

Zahvaljujući ovom projektu razvili smo ljubav prema umjetnosti, samopouzdanje i osjetljivost za ljepotu oko nas. Veselimo se novim projektima, novim slikama, novim izazovima i svakom trenutku u kojem možemo stvarati i biti ono što jesmo jer umjetnost počinje tamo gdje prestaju riječi.

Izvor: Ljiljana Kubaša, učiteljica savjetnica

 

Pročitajte još

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content