2013-05-14 18:08:31

Projekt UČIMO-ČITAMO- STVARAMO i ove godine u našoj školi

U OŠ kralja Tomislava Našice Projekt UČIMO-ČITAMO-STVARAMO radili smo prije četiri godine, zatim prošle školske godine i ovu godinu smo nastavili. Ovo je treći put da ga održavamo u našoj školi tijekom  drugog polugodišta.

U projektu sudjeluju učenici svih trećih razreda  te odjel učenika s posebnim potrebama. Ukupno 5 razreda i 77 učenika te 5 učiteljica.

Ideju za projekt dala je pedagoginja Đurđica Zailac.

Budući da razvoj djece baziramo na Bloomovoj taksonomiji znanja, tj.  na tome da odgojno obrazovni ciljevi  moraju biti usmjereni na razvoj cjelokupne ličnosti djeteta to smo i pokušali učiniti kroz ovaj Projekt. To je  integracija sata hrvatskog jezika, sata razrednog odjela i likovne i glazbene kulture.

Projekt za sada odrađen u 3.b. razredu zajedno s učiteljicom Mihaelom Pokrivka. Na satu hrvatskog jezika obrađivali smo tekst-basnu: Pčelica Pospanka koje su učenici  ranije osmislili zajedno sa svojom učiteljicom na satu dodatne nastave. Čitali su, pisali, izvodili igrokaz; na satu razrednog odjela radili smo pedagošku radionicu „Moj najbolji prijatelj“ kojom smo utjecali na formiranje stavova, uvjerenja, osnaživanja ličnosti djeteta, toleranciju, komunikaciju, a na satu likovnog izrađivali smo biljku i životinje origami tehnikom i time razvijali finu motoriku. Izrađivali smo jaglac, pticu i leptira.  Time smo pokazali kako se istovremeno  može utjecati na intelektualni, afektivni i psiho-motorički dio ličnosti djeteta u jednom integriranom danu , ali i kao poticaj učiteljicama da to rade i nadalje. Time se želi potaknuti kako kreativnost učenika, tako i kreativnost učitelja.

 Uz sve to radili smo  Brain Gym vježbe tj, gimnastiku uma i time poboljšavali psiho-fizičku  učinkovitost učenika.  Slušali smo puno glazbe i rasteretili se stresa. Svaki razred bira najbolji rad između sebe i time smo utjecali i usmjeravali učenike na demokraciju koja je dio građanskog odgoja. Obavili smo samoevaluaciju i evaluaciju Projekta. Uz sve to, učiteljica i učenici  sami osmišljavaju svoje maskote, kao i program  koji će biti izveden u holu škole krajem svibnja. Timska suradnja, kao temelj suvremene nastave dolazi u potpunosti do izražaja.

Neki od odgovora učenika 3.b razreda prilikom samoevaluacije:

U projektu mi se svidjelo to što smo se družili i učili nešto novo;

Svidjela mi se origami tehnika;

Svidjela mi se izrada vrapca origami tehnikom;

Svidjelo mi se izrada leptira i jaglaca origami tehnikom;

 Nekima se svidjelo kad su crtali svog prijatelja.

Naveli su da ništa ne bi mijenjali.

Učiteljica 3.b razreda, Mihaela Pokrivka,  Projekt je ocijenila ocjenom odličan i ne bi ništa mijenjala.

U projektu nam je pomogla pripravnica pedagogije, Ivana Šteković.

A zahvaljujemo ravnateljici Vlatki Zahirović, prof. koja nas je podržala u svemu tome i predložila da projekt bude preraste u tradicionalan projekt koji će se održavati s učenicima trećih razreda svake godine. Također zahvaljujemo na materijalnoj pomoći.

 

 


Osnovna škola Kralja Tomislava Našice